Het lichaam van Debora Rosiek

Vanochtend kopte De Telegraaf: “Lichaam zwangere Debora gevonden“.

Debora Rosiek wordt sinds 2003 vermist. Vanochtend liet de politie al weten dat dit bericht niet juist was: “Het bericht op de voorpagina van de telegraaf dat het lichaam van Deborah Rosiek zou zijn gevonden is onjuist! Het klopt wel dat het onderzoeksteam in het Twiske op zoek is naar de destijds verdwenen vrouw, maar tot op heden heeft dit onderzoek geen resultaat opgeleverd. Er is in het geheel geen lichaam aangetroffen!” Ook De Telegraaf had dit snel in de gaten en schreef later op de dag: “Verklaringen van bronnen rond het onderzoek dat het lichaam van Rosiek al zou zijn gevonden, zoals De Telegraaf vrijdagochtend meldde, bleken iets te voorbarig.

Advertenties

Rotterdamse Yachtclub (1846-1882)

CORRECTIES & RECTIFICATIES

Yachtclub
Het artikel ‘Ik wil cultureel themawarenhuis’ (3 april, pagina 10) situeert het Wereldmuseum in Rotterdam in de voormalige yachtclub (1920) van prins Hendrik. Dat jaartal klopt niet. De club is in 1846 opgericht, het gebouw was in 1851 gereed. In 1882 werd de club opgeheven. Sindsdien is het gebouw als museum in gebruik.
Lees verder

Hortusplein? Dat zal het Hortusplantsoen wel geweest zijn

Herstel

In de mediarubriek werd eergisteren gewag gemaakt van het Hortusplein. Dat zal het Hortusplantsoen zijn geweest.

Het Parool, 6 april 2006, pagina 3.

Tien minuten is te weinig

Aanvullingen en verbeteringen

De tienminutengesprekken met ouders over hun kinderen op de basisschool zijn te kort om er echt wat aan te hebben. Zeker voor allochtone ouders heeft het zin ze minstens een kwartier te verlengen, en er meer tweerichtingsverkeer van te maken (Binnenland, pagina 3, 5 april). Bedoeld was: verlengen tot een kwartier.

Lees verder

Een uitstapje naar het buitenland: Dagblad Suriname bij verstek veroordeeld

Dagblad Suriname moet het hoofdartikel ‘Koehandel tussen VHP en PL‘ van 28 december 2006 rectificeren. De Surinaamse minister Michael Jong Tjien Fa stapte naar de rechter omdat hij het niet eens kon worden met de krant over een rectificatie. In het gewraakte artikel werd de minister ervan beschuldigd betrokken te zijn bij corruptiepraktijken waarbij geld, grond en verblijfsvergunningen voor Chinezen tegen elkaar werden uitgeruild. Lees verder

Edmond Dantès niet rechts

CORRECTIES & AANVULLINGEN

Edmond Dantès
Bij het artikel De Romanheld is de sigaar (3 april, pagina 20) staat de gravure in spiegelbeeld afgedrukt. Daardoor staat Edmond Dantès niet rechts, maar links op de afbeelding. Lees verder

Soms ook op pagina 2

In tegenstelling tot wat ik 31 maart schreef corrigeert Het Parool niet alleen nog maar op pagina 3, woensdag 4 april stond HERSTEL op pagina 2:

  • Kees Tabak noemde gisteren [3 april – Corr.] Arcadie van Daniel Lanois als zijn hebbeding. Het ding heet Acadie.
  • Politicus Sadet Karabulut werd gisteren Salet genoemd.
  • Bij de kasboekjes in de PS van de Week ontbrak de naam van de fotograaf: Jordi Huisman.
  • Vrijdag vergaten wij FACT-architects te vermelden als ontwerper van het Ronald McDonald Centre.

Het Parool, 4 april 2007, pagina 2.