Categorie archief: onzorgvuldige berichtgeving

(N)SDAP

Een slordige en vooral pijnlijke fout in een stuk op de website van de oud-verzetskrant Het Parool (spiegel) dinsdag:

“Mieke Riezouw-Lindeman (Arnhem, 1914) kwam uit een rood nest, en dat is een understatement. Vader Sam Lindeman was betrokken bij de oprichting van de NSDAP en de vader van moederszijde kon wegens vakbondsactiviteiten alleen in buitenland werk vinden.”

Advertenties

De brug blijkt ‘een beruchte instinker’

Ook bij Het Parool hadden ze vrijdag in de gaten dat ze donderdag 15 maart fout zaten met die brug en doopten ze het gelijk om in ‘een beruchte instinker’: “OOK WIJ trapten gisteren weer in een beruchte instinker: de Istanboelse Galatabrug, die Eropa en Azië zou verbinden. Dat klopt natuurlijk niet. De door Geert Mak beschreven brug overspant niet de Bosporus, maar wel de ‘Gouden Hoorn’. Die scheidt overigens wel het oude van het nieuwe – althans minder oude – Istanboel.”

Musea
“In een onderschrift op pagina 15 [vraagje: wanneer precies? Niet ook op 15 maart – red.] werd het Stedelijk Museum uitgemaakt voor Rijksmuseum.” Lees verder

Uitspraak RvdJ: Klacht Van der G. tegen De Telegraaf deels gegrond

“De Raad voor de Journalistiek (RvdJ) heeft een klacht van Volkert van der G., de moordenaar van Pim Fortuyn, tegen het dagblad De Telegraaf deels gegrond verklaard. Van der G. is volgens de RvdJ ten onrechte in verband gebracht met de moord op milieuambtenaar Chris van der Werken in 1996. Ook is er te weinig wederhoor toegepast.” Dat schrijft Villamedia woensdag. Lees verder