Categorie archief: Het Parool

(N)SDAP – een week later

Hoewel in de papieren editie van de krant de pijnlijke fout in het Artikel over Mieke Riezouw op 29 april al gecorrigeerd is, staat het artikel een week later nog ongewijzigd op de website.

Advertenties

(N)SDAP

Een slordige en vooral pijnlijke fout in een stuk op de website van de oud-verzetskrant Het Parool (spiegel) dinsdag:

“Mieke Riezouw-Lindeman (Arnhem, 1914) kwam uit een rood nest, en dat is een understatement. Vader Sam Lindeman was betrokken bij de oprichting van de NSDAP en de vader van moederszijde kon wegens vakbondsactiviteiten alleen in buitenland werk vinden.”

Hortusplein? Dat zal het Hortusplantsoen wel geweest zijn

Herstel

In de mediarubriek werd eergisteren gewag gemaakt van het Hortusplein. Dat zal het Hortusplantsoen zijn geweest.

Het Parool, 6 april 2006, pagina 3.

Soms ook op pagina 2

In tegenstelling tot wat ik 31 maart schreef corrigeert Het Parool niet alleen nog maar op pagina 3, woensdag 4 april stond HERSTEL op pagina 2:

  • Kees Tabak noemde gisteren [3 april – Corr.] Arcadie van Daniel Lanois als zijn hebbeding. Het ding heet Acadie.
  • Politicus Sadet Karabulut werd gisteren Salet genoemd.
  • Bij de kasboekjes in de PS van de Week ontbrak de naam van de fotograaf: Jordi Huisman.
  • Vrijdag vergaten wij FACT-architects te vermelden als ontwerper van het Ronald McDonald Centre.

Het Parool, 4 april 2007, pagina 2.

‘Herstel’ in Het Parool op een nieuwe plek

De herstelrubriek van Het Parool is sinds kort verplaatst. De krant herstelt niet meer met een jolig artikeltje ‘verstopt’ op pagina 17 of 23. De correcties staan nu op pagina 3 onderaan. Een vaste plek en dat lijkt mij de beste manier om als krant om te gaan met verbeteringen. Het zou nog beter zijn als de krant, zoals NRC en De Volkskrant doen, per verbetering precies aan zou geven wanneer ‘de fout’ gepubliceerd is. Lees verder

Breukhoven heeft nooit zaken met Amstelvision gedaan

HERSTEL

Hans Breukhoven is nooit betrokken geweest bij beleggingen van het bedrijf Amstelvision van Mike Vredegoor (Pagina Zaken, 10 maart). “Ik heb zelfs nog nooit van de heer Vredegoor gehoord en heb nimmer zaken met hem gedaan.”

Het Parool, donderdag 29 maart 2007, pagina 3.

De brug blijkt ‘een beruchte instinker’

Ook bij Het Parool hadden ze vrijdag in de gaten dat ze donderdag 15 maart fout zaten met die brug en doopten ze het gelijk om in ‘een beruchte instinker’: “OOK WIJ trapten gisteren weer in een beruchte instinker: de Istanboelse Galatabrug, die Eropa en AziĆ« zou verbinden. Dat klopt natuurlijk niet. De door Geert Mak beschreven brug overspant niet de Bosporus, maar wel de ‘Gouden Hoorn’. Die scheidt overigens wel het oude van het nieuwe – althans minder oude – Istanboel.”

Musea
“In een onderschrift op pagina 15 [vraagje: wanneer precies? Niet ook op 15 maart – red.] werd het Stedelijk Museum uitgemaakt voor Rijksmuseum.” Lees verder